wtorek, 13 maja 2014

Wycieczka rowerowa mieszkańców Rozmierzy

Dnia 10.05.2014 odbyła się pierwsza wycieczka rowerowa w ramach realizacji projektu  powiatu strzeleckiego  "Wcześnie urodzeni dorównują aktywnością swoim dzieciom i wnukom- międzypokoleniowe formy aktywnego wypoczynku i rekreacji".
O 9.00 spod Świetlicy ruszyło 19 osób na rowerach, by razem zwiedzić powiat strzelecki.
 Trasa wycieczki prowadziła przez: Podborzany--> Gąsiorowice--> Jemielnica-->Barut-->Osiek. Głównymi celami wyjazdu była Jemielnica i Barut. W Jemielnicy zwiedziliśmy Kościół Cysterski, a historię tego miejsca , ciekawostki i legendy przedstawił nam p. Michalik-przewodnik turystyczny. Udając się dalej, zatrzymaliśmy się na chwile przy pomnikach poległych w I i II wojnie Światowej. W  Barucie natomiast wycieczka udała się do polany "Hubertusa" czyli na tzw. "Śląski Katyń"-miejsce, w którym po wojnie w 1946 roku komuniści dokonali potwornej zbrodni, mordując około 200 bezbronnych partyzantów polskich. Po obejściu tejże polany odmówiliśmy różaniec, zapaliliśmy znicze i w  zadumie wróciliśmy do centrum wioski na posiłek. W drodze powrotnej mogliśmy podziwiać piękne krajobrazy naszego powiatu.
Podsumowując, wycieczka była bardzo udana, lecz nie odbyło się bez spadniętych łańcuchów i złapanej gumy, ale dzięki szybkiej interwencji wszyscy dojechali szczęśliwie do celu.

Już teraz planujemy następną wycieczkę rowerową po powiecie i wg wstępnych ustaleń odbędzie się ona 14.06. Zapraszamy wszystkich chętnych! :)